Lista de probleme 888

Filtrare

#1518 sudoku

Scrieţi un program care, pentru o matrice 9 x 9 dată, reprezentând un puzzle SUDOKU, determină o soluţie a unui astfel de puzzle.

Arhipelagul Zopopan este format din n insule de formă triunghiulară numerotate de la 1 la n. Fiecare insulă este localizată prin coordonatele carteziene ale vârfurilor.

Administrația dorește să cumpere elicoptere pentru a realiza transportul între insule. Un elicopter va putea să asigure o rută între două insule pe distanța minimă obținută pe orizontală sau verticală (paralel cu axele de coordonate). În plus, datorită capacității rezervorului o astfel de rută nu poate să depășească o valoare k – număr natural. Elicopterele parcurg rutele în ambele sensuri.
Investiția trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. Numărul de elicoptere cumpărate să fie minim.
  2. Numărul de perechi de insule între care se poate realiza transportul, folosind unul sau mai multe elicoptere să fie maxim.
  3. Suma lungimii tuturor rutelor să fie minimă.

Să se scrie un program care pentru n, k şi coordonatele vârfurilor insulelor cunoscute, determină:

  1. numărul minim de elicoptere ce vor fi cumpărate de administraţie;
  2. numărul perechilor neordonate de insule între care se poate realiza transportul prin elicoptere direct sau indirect;
  3. suma distantelor parcurse de toate elicopterele cumpărate (distanța parcursă de un elicopter se consideră distanța dintre insulele între care acesta asigură transportul).

#1604 DMin

Se consideră un graf neorientat conex cu n vârfuri, numerotate de la 1 la n, şi m muchii. Definim distanţa minimă dintre două noduri x şi y ca fiind numărul minim de muchii al unui lanţ elementar care uneşte x cu y.

Se dau k perechi de vârfuri x y. Determinați pentru fiecare pereche distanța de la x la y.

Se dă lista muchiilor unui graf neorientat. Pentru fiecare componentă conexă numim cel mai mic vârf de ea reprezentant al componentei conexe. Determinați reprezentantul componentei conexe cu cele mai multe vârfuri și câte noduri conține aceasta.

#1597 Vizita

După ce în problema #Plata şi-a cumpărat biscuiţi, iar în problema #Maraton şi-a făcut temele, Costy s-a hotărât să meargă în vizită la prietenul său Paul. Și pentru că Paul este prietenul său cel mai bun, bineînţeles că nu se va duce cu mâna goala. Va trece pe la magazin şi îi va cumpăra un pachet de biscuiţi. Marea problemă a eroului nostru este oraşul rău famat, la fiecare intersecţie existând pericole. Oraşul are forma de două triunghiuri dreptunghice isoscele cu un vârf comun, ca în figura următoare:

C 
X X
X X X
X X X B
      X X
      X X X
      X X X P 

C – reprezintă poziţia iniţială a lui Costy, care se va afla mereu în colţul din stânga sus.
B – reprezintă poziţia magazinului, care se va afla mereu în vârful comun al celor 2
triunghiuri.
P – reprezintă poziţia lui Paul, care se va afla mereu în colţul din dreapta jos.

Cum spuneam, la fiecare intersecţie există pericole. O intersecţie X[i][j] reprezintă intersecţia străzii orizontale i, cu strada verticală j. Gradul de periculozitate al unei intersecţii este un număr întreg X[i][j]. Definim gradul unui drum ca fiind suma gradelor intersecţiilor ce compun acel drum.

Costy poate merge de la o intersecţie X[i][j], doar la o intersecţie X[i][j + 1] (în dreapta) sau X[i + 1][j](în jos).

#1592 Plata

Eroul nostru, Costy merge la magazin pentru a-şi cumpăra biscuiţi. Vânzătorul îi spune că biscuţii costă S nasturi, şi că doreste ca plata lor să fie făcută cu n tipuri diferite de nasturi. De asemenea, vânzătorul precizează că ar dori ca numărul de nasturi din fiecare tip i să depăşească valoarea x[i], dar, să nu depăşească valoarea y[i]. Presupunând că baiatul are o infinitate de nasturi din fiecare tip şi că doreşte să rămână cu cât mai mulţi nasturi de tipurile n, n-1, n-2,.. în buzunar, ajutaţi-l să efectueze plata şi să pună cât mai repede mâna pe biscuiţi.

Se dă un şir de N numere întregi. Definim costul intervalului [x, y], unde x si y apartin {1, 2, …, N}, ca fiind suma diferenţelor dintre numărul maxim din șir, aflat în interval şi restul numerelor aflate pe pozițiile x, x+1, …, y.

De exemplu, pentru şirul 2 4 7 4 3 -1 2 4 6 costul intervalului [3, 6] este 15. (explicație: 7-7+ 7-4 + 7-3 + 7+1 = 15).

Se definesc M operaţii de forma tip x y, astfel: Dacă tip este 1, atunci elementul de pe poziţia x din șir devine y. Dacă tip este 2, atunci să se afişeze costul intervalului [x, y].

Să se determine răspunsul pentru fiecare operaţie de tipul 2.

#1551 DSLM

Se dă mulțimea V a arcelor unui graf orientat cu n vârfuri.
Să se determine drumul simplu de lungime maximă cu extremitatea inițială în vârful p din graf.

#1548 Minioni

Kevin și-a deschis un nou complex hotelier în Dubai și acesta se compune din M clădiri etichetate de la 1 la M. La inaugurare s-a hotărât să îi invite pe toți prietenii lui, cei N minioni.

Inițial complexul este gol, iar primii invitați vor fi Bob, apoi Stuart. Kevin s-a gândit să invite exact un prieten în fiecare zi pentru a putea organiza o petrecere la fiecare sosire a unui minion în complexul său. Zgomotul petrecerii este egal cu numărul de minioni situați în interiorul clădirii.

În calitate de manager, Kevin nu este deosebit de încântat de reclamațiile cauzate de zgomotul petrecerilor, astfel încât el va goli ocazional o anumită clădire pentru a păstra petrecerile la un nivel de zgomot rezonabil. Când este nevoit să facă această golire, clădirea rămâne goală, toți minionii fiind mutați într-un complex diferit. Conducerea poate decide să facă acest lucru la sfârșitul oricărei zile, dar pentru a limita costurile și-a dat seama că nu poate realiza această schimbare de un număr mai mare de K ori.

Ajutați-l pe Kevin, știind care sunt clădirile unde se vor caza prietenii lui, să determine nivelul minim total de zgomot posibil (suma tuturor nivelurilor de zgomot a celor N petreceri), care poate fi realizat prin golirea unor clădiri de un număr maxim de K ori.

Se dă o tablă de șah formată din n linii și m coloane, definind n*m zone, unele dintre ele fiind libere, altele conținând obstacole. În zona de coordonate 1 1 se află un cal care se poate deplasa pe tablă în L, ca la șah, fără a părăsi tabla, fără a trece prin zone care conțin obstacole și fără a trece de două ori prin aceeași zonă.

Determinați o modalitate prin care calul poate ajunge în zona de coordonate n m – unde se află o căpiță de fân.