Lista de probleme 888

Filtrare

#2293 mxt

Se consideră un șir de numere naturale a[1], a[2], …, a[n]. Asupra șirului efectuăm n operații. O operație constă din eliminarea unuia din numerele de la capetele șirului. Deci la primul pas se elimină fie a[1], fie a[n]. Dacă la pasul i se elimină elementul a[k], atunci costul eliminării este i * a[k]. Să se determine costul maxim posibil total al celor n operații.

Se dau două numere n m. Să se genereze toate numerele cu exact n cifre mai mici decât m cu proprietatea că diferența în valoare absolută dintre oricare două cifre consecutive este cel puțin 2.

Se dă un şir cu n elemente, numere naturale. Aflaţi câte secvenţe din şir au lungimea mai mare decât minimul elementelor din secvenţă.

Într-o curte sunt c câini și p pisici. Să se genereze în ordine lexicografică șirurile formate cu toate animalele, care:

  • încep cu câine și se termină cu pisică;
  • nu conțin nicio pisică între doi câini.

#4494 CIP

Într-o curte sunt a câini, b iepuri și c pisici. Să se genereze în ordine lexicografică șirurile formate cu toate animalele, care:

  • încep cu câine și se termină cu pisică;
  • nu conțin niciun iepure între doi câini.

Se dă un arbore cu n noduri și care are costuri asociate muchiilor. Determinați lungimea maxim posibilă a unui lanț elementar.

Într-o curte se află câini și pisici. Să se genereze în ordine lexicografică șirurile formate din n animale, care :

  • încep cu câine și se termină cu pisică;
  • conțin cel mult m pisici;
  • nu conțin nicio pisică între doi câini.

Se dă un șir de N numere întregi indexat de la 1. Să se afle subșirul de sumă maximă format din T elemente astfel încât oricare 2 elemente consecutive ale acestuia să se afle la distanță cel puțin K în șirul dat(distanța dintre elementele de pe pozițiile i și j, i < j, este j - i).

#3478 palixor

Se dă un şir format din n numere naturale nenule. Aflaţi câte subşiruri ale şirului dat au proprietatea că, folosind toate cifrele numerelor din subşir, cu ajutorul acestora se poate forma un palindrom.

Astăzi la ora de mate, Gigel și Ionel nu au fost atenți deloc la explicațiile domnului profesor, iar acesta a hotărât să le dea la finalul orei o tema consistentă pentru ca acest lucru să nu se mai repete. Astfel, fiecare elev a primit pe lângă tema de casă obișnuită încă un exercițiu.