#1255
Lipsa
Fiind date n - 1
numere de la 1
la n
, să se găseasca numărul lipsă.
#1268
EasyQuery
Să se gestioneze stocul unui magazin.
#633
Paritate1
Se dă un șir cu n
elemente, numere naturale. Determinați diferența în valoare absolută dintre numărul de valori pare din șir și numărul de valori impare din șir.
#1261
CatePare
#958
Povesti
Rareș și Didi au primit în dar o carte rară de povești, cu N+1
pagini numerotate cu numerele distincte: 0
, 1
, 2
, 3
,…, N
. De ce rară? Din două motive:
C
egal cu numărul de cifre folosite pentru numerotarea celor N+1
pagini ale cărții.Pentru a descoperi numărul P
al paginii magice se pornește de la numărul N
din care se va alege o cifră (diferită de prima și ultima cifră ale lui N
), astfel încât produsul dintre prefixul lui N
(reprezentând numărul format din cifrele situate la stânga cifrei alese) și sufixul lui N
(reprezentând numărul format din cifrele situate la dreapta cifrei alese) să fie maxim. Numărul paginii magice va fi egal cu acest produs maxim. De exemplu, pentru N=21035
se pot obține produsele: 210*5=1050
, 21*35=735
, 2*35=70
. Astfel numărul paginii magice este 1050
.
Pasionați de povești, Rareș dorește să descopere pagina magică iar Didi și-a propus să descopere cifrul pentru deschiderea cărții.
Scrieţi un program care citeşte numărul natural nenul N
şi care determină:
a) numărul P
al paginii magice;
b) numărul C
reprezentând cifrul de deschidere a cărții.
Olimpiada de Informatică, etapa pe sector, Bucureşti, 2014
#82
MinMax
Se cere determinarea maximului şi minimului valorilor dintr-un sir
#1258
scadere2
Se dau 2 numere naturale. Calculați diferenţa lor.
#1125
Overflow2
Se dau n
numere naturale, scrise sub forma \( a_{1}^{b_1} + a_{2}^{b_2} + \cdots + a_{m}^{b_m} \). Să se afle dacă numerele pot fi reprezentate pe 8 octeti, fără semn.
#1127
Praslea
A fost odată ca niciodată un împărat puternic care avea o grădină minunată, situată pe un teren de formă dreptunghiulară din jurul palatului. În grădină creştea un măr cu mere de aur, dar împăratul nu a putut să se bucure vreodată de merele din pom deoarece grădina a fost mereu atacată de tâlhari şi merele au fost furate. Cu toate că aceasta a fost păzită zi şi noapte de cei mai viteji ostaşi din împărăţie, ei nu au putut face faţă tâlhăriilor. Deznădăjduit, împăratul şi-a pus în gând să taie pomul cu mere de aur, dar fiul său cel mic, Prâslea, l-a rugat să-l lase şi pe el să-şi încerce norocul. Prâslea a cugetat foarte bine la cele întâmplate şi a procedat astfel:
N
parcele alăturate, numerotate de la stânga la dreapta cu valori în ordine, de la 1
la N
. Dintre acestea, a dat spre pază fraţilor şi verişorilor săi M
parcele, iar restul de N-M
parcele oştenilor din împărăţie. Cele N-M
parcele date oştenilor sunt identice şi au fiecare lăţimea L
.D
la care se află pomul cu merele de aur faţă de marginea din stânga a grădinii, pentru a întări chiar el paza parcelei în care e situat acesta.Cerinţă
a) Cunoscând lăţimea fiecărei parcele, determinaţi cel mai mare număr de parcele alăturate, de lăţime L
fiecare, date spre pază oştenilor ;
b) Determinaţi numărul de ordine al parcelei în care se află pomul cu merele de aur.
ONI GIM 2014, Clasa a VI-a
#1129
Tinta
Alex are o pasiune pentru trasul la țintă. Jucându-se cu numere, visează la o nouă tablă pentru pasiunea sa. Tabla visată este de formă pătrată cu n
linii și n
coloane, iar numerele, de la 1
la n * n
, le poziționează în țintă, ca în imaginea alăturată.
Alex, fiind un foarte bun țintaș, nu nimerește niciodată pe pătrățelele de pe contur. Când țintește o pătrățică din interior, el obține drept punctaj suma valorilor din cele opt pătrățele vecine.
Cunoscând n numărul de linii și de coloane ale țintei:
a. Ajutați-l pe Alex să construiască ținta visată.
b. Câte punctaje distincte poate să obțină Alex dacă are o singură săgeată?
c. Afișați punctajele distincte găsite.
ONI GIM 2014, Clasa a VI-a