#1563
AlfaBet
Dându-se un cuvânt să se afișeze literele sale în ordine alfabetică.
#1581
max_suma
Se dau n
şiruri, fiecare şir fiind format din m
numere. Să se determine cel mai mare număr din fiecare şir. Să se determine suma numerelor fiecărui şir.
#1564
TriunghiDublu
C++
Se dă un număr n
. Afișați figura din exemplu.
.
#1575
ParitateOJI
În vederea asigurării unei transmiteri cât mai exacte a informaţiilor pe reţea, transmiterea se efectuează caracter cu caracter, fiecare caracter fiind dat prin codul său ASCII, adică o grupă de 8
biţi (octet). Pentru fiecare 8
biţi transmişi se calculează un bit de paritate care are valoarea 0
(dacă codul ASCII al caracterului conţine un număr par de cifre binare 1
) sau 1
(în caz contrar). Deoarece în problema noastră se transmit numai caractere ASCII standard, cu codul ASCII din intervalul [32,127]
, codul lor ASCII are bitul 7
(primul bit din stânga) egal cu 0
. Pe această poziţie va fi pus bitul de paritate, economisind astfel câte un bit pentru fiecare caracter transmis.
Să se scrie un program care să verifice dacă un text a fost sau nu transmis corect.
OJI 2007, Clasa a IX-a
#1574
Prietene
Se dau două numere naturale. Să se afle dacă aceste numere sunt prietene. Numerele prietene sunt perechile de numere în care fiecare număr în parte este suma tuturor divizorilor celuilalt număr, mai puțin acesta.
#1568
MedieDiv
C++
Se citeşte de la tastatură un număr natural n
. Să se calculeze şi să se afişeze media aritmetică a tuturor divizorilor săi. Media va fi cu fix 2
zecimale dupa virgula.
#1566
CifSort
Se citeste n
. Afisati numarul, cu prima cifra inversata cu a 2
-a, a 3
-a cu a 4
-a, etc.
#1567
SumPrimDoi
C++
Se citesc numere naturale până când se introduce numărul 0
.
Afișați suma obținută prin adunarea numerelor formate din primele două cifre ale numerelor citite.
#1565
nZero
C++
Se dă un număr n
. Afișați numărul n * 10
a
.
#1559
minge
N
copii, numerotați de la 1
la N
, se aşează în cerc, unul lângă altul, în ordinea crescătoare a numerelor lor, copilul cu numărul N
ajungând să fie situat lângă copilul cu numărul 1
.
Un copil din cerc are o minge. El o aruncă unui alt copil din cerc. Acesta o aruncă și el unui alt copil din cerc care nu a atins vreodată mingea, … șamd. Fiecare aruncare este notată printr-o pereche de numere naturale distincte (X,Y)
cu semnificația că copilul cu numărul X
aruncă mingea copilului cu numărul Y
care nu a mai atins mingea până în acel moment.
Cunoscându-se cele K
perechi de aruncări care se fac în timpul jocului, determinați numărul copiilor care nu ating mingea și traseul parcurs de minge.
Olimpiada de Informatică, etapa pe sector, Bucureşti, 2016, clasa a VI-a