Lista de probleme 9

Filtrare

#1924 QStiva

Se dă o stivă inițial vidă. Să se efectueze Q operații de forma:

1 x: Se adaugă x în stivă.
2: Se șterge elementul din vârful stivei.
3 S: Se întreabă dacă se poate scrie valoarea S ca sumă de elemente aflate în stivă. Fiecare element poate fi folosit o singură dată în calcularea sumei. Răspunsul va fi 1 în caz afirmativ și 0 în caz negativ.

Se dă un număr N și un număr S. Să se determine câte numere de N cifre au suma cifrelor S.

#1886 Rucsac1

Într-un magazin sunt n obiecte; pentru fiecare se cunoaște greutatea G și valoarea V. Un hoț intră în magazin având un rucsac ce poate transporta o greutate maximă GMax. El va fura anumite obiecte, astfel încât suma greutăților obiectelor furate să nu depășească GMax.

Să se stabilească câștigul maxim pe care îl poate obține hoțul. Câștigul este egal cu suma valorilor obiectelor furate.

Sabin merge la colindat de Halloween. Ştiind ca poate colinda la n case, iar la fiecare primeşte g[1], g[2], ..., g[n] bomboane, iar în rucsacul lui încap G bomboane, aflaţi numărul minim de case pe care trebuie să le colinde Sabin pentru a umple ghiozdanul.

#2884 Rucsac2

Într-un magazin intergalactic sunt n tipuri de obiecte, o infinitate din fiecare; pentru fiecare se cunoaște greutatea G și valoarea V. Un hoț intră în magazin având un rucsac ce poate transporta o greutate maximă GMax. El va fura anumite obiecte, astfel încât suma greutăților obiectelor furate să nu depășească GMax.

#402 Bete

Gigel a primit cadou n bețe de diferite lungimi. Neștiind ce să facă cu ele, se întreabă dacă poate alege dintre bețele date o parte, astfel încât, lipindu-le, să obțină un băț de lungime S.

Se consideră un șir format din primele N numere naturale nenule. Să se afle numărul de partiții în 2 submulțimi disjuncte cu suma egală care există pentru acest șir.

#3428 gta

După o zi grea de școală, Gigel se joacă GTA (Gigel Troc Auto), jocul său preferat. În acesta trebuie să cumperi mașini de la alți jucători astfel incât să câștigi cât mai mulți bani. Când va intra în joc acesta va avea n cereri de cumpărare (schimb) și b dolari. Jucătorii vând mașini pentru un anumit preț p. Prețul real al acestora este egal cu g. Din păcate, Gigel are un calculator neperformant. Acesta mai are t secunde până când calculatorul său dă crash! Gigel vă roagă să-l ajutați să găsească cea mai bună metodă de a cumpăra automobilele.

#4585 becuri2

Într-o sală de sport sunt N becuri. Fiecare bec poate fi aprins în exact una dintre două culori: galben sau albastru. În funcţie de culoarea în care este aprins un bec, acesta luminează cu o anumită intensitate.
Pentru fiecare bec i (1 ≤ i ≤ N) se ştie că dacă va fi aprins în culoarea galben, atunci el va lumina cu intensitatea de gi lumeni, iar dacă va fi aprins în culoarea albastru, atunci va lumina cu ai lumeni. Şeful sălii de sport doreşte să aprindă becurile astfel încât suma intensităţilor becurilor aprinse în culoarea galben să fie cel puţin egală cu K, iar suma intensităţilor becurilor aprinse în culoarea albastru să fie cât mai mare.
Scrieţi un program care, cunoscând intensităţile becurilor atunci când sunt aprinse în cele două culori, determină suma maximă a intensităţilor becurilor care vor fi aprinse în culoarea albastru, ţinând cont că suma intensităţilor becurilor aprinse în culoarea galben trebuie să fie mai mare decât K.