Lista de probleme 2

Etichete

teren1

#4786

Lordul John a decis că a venit vremea să însămânțeze terenul său. Terenul a fost împărțit în parcele organizate în N linii, pe fiecare linie fiind câte N parcele pătrate, fiecare cu suprafața de un metru pătrat. Liniile au fost numerotate de sus în jos de la 1 la N, iar coloanele de la stânga la dreapta de la 1 la N. Fiind un aviator pasionat, a folosit avionul său pentru a survola terenul în vederea însămânțării. La final, după însămânțare, Lordul John dorește să împrejmuiască cu gard parcelele însămânțate, pentru a le separa de cele rămase neînsămânțate sau de marginea terenului.
1. Determinați numărul semințelor care sunt aruncate.
2. Determinați numărul de parcele care sunt însămânțate.
3. Determinați lungimea gardului care trebuie să separe suprafețele însămânțate de cele neînsămânțate sau de marginea terenului.

Elevii celor două clase de a șaptea din școală merg în excursie. În fiecare clasă sunt câte N elevi. Ovidiu și Mihnea, fiind liderii celor două clase din care fac parte, doresc să analizeze reușita excursiei, în funcție de gradul de compatibilitate dintre elevii participanți la excursie. Pentru a determina acest grad, fiecărui elev din cele două clase îi este atribuit un coeficient de amabilitate.
1. Determinați gradul de compatibilitate dintre cele două clase.
2. Determinați, pentru fiecare elev din clasa lui Ovidiu, numărul de elevi din clasa lui Mihnea cu care acesta poate lega o prietenie durabilă.

Du-te sus!