Etichete: nicio etichetă

Operația de umplere poate fi sistematizată astfel:

  • avem un anumit element al matricei, precizat prin coordonatele sale – elementul curent;
  • dacă elementul curent respectă anumite restricții (este în matrice, nu conține obstacol, nu a fost deja marcat):
    • îl marcăm;
    • continuăm în același mod cu fiecare vecin al său.

Ultima etapă – continuarea în mod similar cu vecinii elementului curent, ne duce cu gândul la recursivitate. Următorul program realizează umplerea pornind dintr-o poziție dată:

#include <iostream>

using namespace std;

const int di[]={-1, 0, 1, 0},
          dj[]={ 0, 1, 0,-1};

int A[101][101], n , m, istart , jstart;

void Fill(int i ,int j ,int v)
{
    // i,j - elementul curent, v - valoarea cu care facem Fill
    if(i >= 1 && i <= n && j >= 1 && j <= m && A[i][j] == 0)
    {   // in matrice, element liber si nemarcat
        A[i][j] = v;
        for(int k = 0 ; k < 4 ; k ++)
            Fill(i + di[k] , j + dj[k], v);
    }
}

int main()
{
    cin >> n >> m;
    for(int i = 1 ; i <= n ;i ++)
        for(int j = 1 ; j <= m ; j ++)
            cin >> A[i][j];
    cin >> istart >> jstart;

    Fill(istart, jstart, 2);

    for(int i =1 ; i <= n ;i ++, cout << endl)
        for(int j = 1; j <= m ; j ++)
            cout << A[i][j] << " ";

    return 0;
}