În secvența de mai jos toate variabilele sunt de tip întreg și memorează numere naturale.
y=1; x=2; while(n>0) if(..........) { y=y*x; n=n-1; } else { x=x*x; n=n/2; }
Indicați expresia care poate înlocui punctele de suspensie astfel încât, în urma executării secvenței obținute, variabila y
să memoreze valoarea 2
n
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Indicați valoarea expresiei C/C++ de mai jos:
3+5.0/2+2
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Algoritmul de mai jos este reprezentat în pseudocod. S-a notat cu a%b
restul împărțirii numărului natural a
la numărul natural nenul b
și cu [c]
partea întreagă a numărului real c
.
citește n, k (numere naturale) p←1 ┌ cât timp n>0 execută │ c←n%10 │┌ dacă k>0 atunci ││ ┌dacă c%2=1 atunci ││ │ p←p*c ││ └■ │└■ │ n←[n/10] │ k←k-1 └■ scrie p
Scrieți valoarea care se afișează în urma executării algoritmului dacă se citesc, în această ordine, numerele 296385
și 3
.
Variabile x
și y
sunt de tip întreg. Indicați o pereche de valori pentru care expresia următoare are valoarea 1
: (x%100==y%100)&&(x>99)||(y>99)
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Tablourile unidimensionale A
și B
au valorile A=(1,7,10,18,32)
și B=(2,5,12,16,49)
și se interclasează în ordine crescătoare, fiind parcurse de la stânga la dreapta. Pentru a determina al 4
-lea element obținut în urma interclasării, se compară elementul cu valoarea xa
din A
cu elementul cu valoarea xb
din B
. Indicați valorile lui xa
și xb
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabilele di
și dj
sunt de tip întreg. Indicați expresia C/C++ care are valoarea 1
dacă și numai dacă perechea (di,dj)
este una dintre următoarele: (-2,-1)
, (-2,1)
, (-1,-2)
, (-1,2)
, (1,-2)
, (1,2)
, (2,-1)
, (2,1)
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
În secvența de mai jos, toate variabilele sunt de tip întreg.
for(i=0;i<7;i++) { for(j=0;j<7;j++) if(...........) cout<<′′< ′′; | printf(′′< ′′); else cout<<′′> ′′; | printf(′′> ′′); cout<<endl; | printf(′′\n′′); }
Indicați expresia care poate înlocui punctele de suspensie astfel încât, în urma executării secvenței obținute, să se afișeze pe ecran caracterele din figura de mai jos, în această ordine.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
În secvenţa de instrucțiuni de mai jos, toate variabilele sunt de tip întreg. Indicați o expresie care poate înlocui punctele de suspensie astfel încât, în urma executării secvenţei obținute, variabila m
să aibă o valoare egală cu cel mai mare divizor comun al numerelor 430
și 2021
.
m=430; n=2021; while (...) { if(m>n) m=m-n; else n=n-m; }
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Pentru a verifica dacă într-un tablou unidimensional există elementul cu valoarea x=26
se aplică metoda căutării binare, iar succesiunea de elemente a căror valoare se compară cu x
pe parcursul aplicării metodei este 15 50 26
. Indicați o secvență de valori care pot fi, în această ordine, elementele tabloului.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabilele x
și y
sunt de tip real, x
are valoarea 3.5
, iar y
are valoarea 7.2
. Indicați expresia C/C++ a cărei valoare este 3
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|