Tabloul unidimensional A
are elementele: A=(2,20,27,36,50)
, iar în urma interclasării lui crescătoare cu tabloul unidimensional B
se obține tabloul cu elementele (2,3,5,8,20,27,36,45,50,63)
. Indicați elementele tabloului B
, în ordinea apariției lor în acesta.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabilele x
și y
sunt de tip întreg. Indicați o instrucțiune ce realizează o prelucrare echivalentă următoarea.
x=-abs(y);
Varianta 1 |
if(x<0) x=-y; else x=y; |
Varianta 2 |
if(y<0) x=y; else x=-y; |
Varianta 3 |
while(y>0) { x=x*x; y=y-1;} |
Varianta 4 |
while(y>0) { x=x*y; y=y-1;} |
În secvența de mai jos toate variabilele sunt întregi, iar variabila n
memorează un număr natural nenul.
s=0; i=1; while(i*i<n) { if(n%i==0)s=s+.....; i=i+1; } if(i*i==n) s=s+i;
Indicați o expresie care poate înlocui punctele de suspensie astfel încât, în urma executării secvenței obținute, variabila s
să memoreze suma tuturor divizorilor naturali ai numărului memorat în variabila n
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Pentru a verifica dacă într-un tablou unidimensional există elementul cu valoarea x=48
, se aplică metoda căutării binare, iar succesiunea de elemente a căror valoare se compară cu x
pe parcursul aplicării metodei este 14
, 24
, 48
. Elementele tabloului pot fi:
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabilele reale x
și y
memorează coordonatele centrului unui cerc, în sistemul de coordonate xOy. Indicați o expresie C/C++ care are valoarea 1
dacă și numai dacă centrul cercului este în cadranul I sau în cadranul al III-lea ale sistemului de coordonate xOy, dar nu și pe axele sistemului.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Indicați o expresie C/C++ care are valoarea 1
dacă și numai dacă valorile variabilelor întregi x
și y
sunt numere pare.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Indicați o expresie C/C++ care are valoarea 1
dacă și numai dacă numărul memorat în variabila întreagă x
aparține reuniunii de intervale [-21,-2]∪[2,21]
.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Indicațio expresie C/C++ echivalentă cu următoarea: (x>5)&& (x<20) || (x!=y)
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabila x
este de tip întreg și memorează un număr natural de cel puțin două cifre. Indicați o instrucțiune C/C++ în urma executării căreia se memorează în variabila x
numărul obținut din valoarea sa inițială, prin inserarea cifrei 4
între cifra zecilor și cifra unităților.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|
Variabila m
memorează elementele unui tablou bidimensional cu 100
de linii și 100
de coloane, numerotate de la 0
la 99
. Indicați expresia C/C++ prin care poate fi accesat un element aflat pe diagonala secundară a tabloului.
Varianta 1 |
|
Varianta 2 |
|
Varianta 3 |
|
Varianta 4 |
|