Soluții trimise

Rezumat problemă

Joc7

#2054

Inspiraţi de clasicul joc Tic-Tac-Toe (X şi 0), Teodora şi Ştefan îşi propun să joace ceva asemănător, adăugând jocului clasic câteva reguli noi:

  • tabla de joc este un pătrat de latură N, care este împărţit în N*N celule, aşezate pe N linii şi N coloane; celulele pătratului sunt numerotate de la 1 la N2 parcurgând liniile de sus în jos, și coloanele de la stânga la dreapta;
  • Teodora va marca celulele cu X (litera X), iar Ştefan cu 0 (cifra 0);
  • în cadrul unei runde, copiii marchează alternativ câte o celulă din pătrat, nemarcată anterior;
  • o rundă a jocului este descrisă printr-un șir format din exact N2 numere naturale reprezentând celulele pătratului, în ordinea în care au fost marcate succesiv de cei doi copii;
  • jocul are K runde; prima este începută de Teodora, a doua de Ştefan, a treia Teodora, a patra Ştefan şi aşa mai departe;
  • o rundă este câştigată de jucătorul care reuşeşte primul să marcheze complet o linie, o coloană, diagonala principală sau una din cele două semidiagonale paralele şi alăturate cu aceasta, diagonala secundară sau una din cele două semidiagonale paralele şi alăturate acesteia;
  • o rundă se încheie fără un câştigător dacă după marcarea celor N2 celule nu există pe tabla de joc nicio linie, coloană, diagonală sau semidiagonală marcate cu acelaşi simbol.

Cunoscând numerele N, K şi cele K şiruri de numere care reprezintă rundele jucate, scrieţi un program care să rezolve una dintre următoarele două cerinţe:

  1. Să se determine câte runde a câştigat fiecare copil.
  2. Să se determine care este cel mai mare număr de marcări efectuate până la câştigarea unei runde.

OJI 2017, Clasa a VII-a

ID   Utilizator Problema Data încărcării Stare
ISolv3Problems 22 (iSolv3Problems) Joc7 10 Octombrie 2022, 22:09 Evaluare finalizată 100
Du-te sus!