#2007
Un copil construiește un triunghi cu numerele naturale nenule astfel:
1
;În figura 1 este ilustrat un astfel de triunghi având 5
linii, conținând numerele naturale de la 1
la 15
.
În acest triunghi copilul începe să construiască drumuri, respectând următoarele reguli:
1
;1
), fie în căsuța situată pe linia următoare în dreapta sa (deplasare codificată cu 2
);De exemplu, drumul ilustrat în figura 2 poate fi descris astfel: 1 2 2 2
.
Scrieţi un program care rezolvă următoarele două cerințe:
1. citește descrierea unui drum și afișează numărul la care se termină drumul;
2. citește un număr natural nenul K, determină un drum care se termină cu numărul K pentru care suma numerelor prin care trece drumul este maximă și afișează această sumă.
OJI 2017, Clasa a V-a
ID | Utilizator | Problema | Data încărcării | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Numere17 | 17 Martie 2017, 08:41 | Evaluare finalizată | 14 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 22:22 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 22:22 | Evaluare finalizată | 0 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 22:21 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 22:11 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 22:07 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 21:18 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 21:14 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 21:09 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 21:04 | Evaluare finalizată | 45 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 21:02 | Evaluare finalizată | 45 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 20:54 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 20:40 | Evaluare finalizată | 45 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 20:39 | Evaluare finalizată | 45 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 20:24 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 20:23 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 19:08 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Numere17 | 16 Martie 2017, 19:08 | Evaluare finalizată | 100 |