#628
Lui Andrei îi plac foarte mult jocurile de tip puzzle. De curând, el a descoperit un joc nou: un cub de dimensiune n
format din n•n•n
cuburi unitate sub forma unor cămăruţe. Cubul poate fi văzut ca o matrice tridimensionala ale cărei elemente sunt cămăruţele. Două cămăruţe se numesc adiacente dacă au o faţă comună. Astfel, o cămăruţă poate fi adiacentă cu maxim 6
cămăruţe. Scopul jocului este acela de a duce o bilă din cămăruţa de coordonate (1,1,1)
în cămăruţa de coordonate (n,n,n)
. Bila poate trece dintr-o cămăruţă în alta doar dacă acestea sunt adiacente, iar noua cămăruţă este accesibilă din cămăruţa curentă.
Cunoscând n
, dimensiunea cubului şi valorile asociate fiecărei cămăruţe, determinaţi:
a) cămăruța cu un număr maxim de cămăruțe ce pot fi accesate din ea;
b) un drum de lungime minimă de la cămăruţa (1,1,1)
la cămăruţa (n,n,n)
.
Grigore Moisil, 2014
ID | Utilizator | Problema | Data încărcării | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Cub1 | 23 Februarie 2025, 12:48 | Evaluare finalizată | 100 | |||
Cub1 | 23 Februarie 2025, 12:45 | Evaluare finalizată | 85 | |||
Cub1 | 23 Februarie 2025, 12:43 | Evaluare finalizată | 80 |