#1612
Elevii clasei pregătitoare se joacă la matematică cu numere. Învățătoarea are un săculeț plin cu jetoane, pe fiecare dintre ele fiind scrisă câte o cifră. Fiecare elev și-a ales din săculeț mai multe jetoane, cu care și-a format un număr. Pentru ca totul să fie mai interesant, elevii s-au grupat în perechi. Doamna învățătoare a oferit fiecărei perechi de elevi câte o cutiuță pentru ca cei doi să își pună împreună jetoanele. De exemplu, dacă unul din elevii unei echipe și-a ales jetoane cu care a format numărul 5137131
iar celălalt elev și-a ales jetoane cu care a format numărul 6551813
, atunci cutiuța echipei va conţine 5
jetoane cu cifra 1
, câte 3
jetoane cu cifra 3
şi 5
şi câte un jeton cu cifrele 6
, 7
şi 8
.
Doar Andrei stătea supărat pentru că numărul de elevi al clasei era impar iar el nu avea partener, motiv pentru care nu și-a mai ales jetoane. Din această cauză, doamna învățătoare i-a spus:
“- Alege o echipă din a cărei cutiuță poţi lua o parte din jetoane, dar ai grijă ca fiecare dintre cei doi elevi să-și mai poată forma numărul lui din jetoanele rămase, iar tu să poți forma un număr nenul cu jetoanele extrase!“.
Dar cum Andrei nu se mulţumea cu puţin, a vrut să aleagă acea echipă din a cărei cutiuță îşi poată forma un număr de valoare maximă folosind jetoanele extrase.
Scrieţi un program care să citească numărul N
de cutiuțe și numerele formate de elevii fiecărei perechi și care să determine:
1) Numărul de cutiuțe din care Andrei poate lua jetoane respectând condiția pusă de doamna învățătoare;
2) Care este cel mai mare număr nenul pe care îl poate forma Andrei respectând aceeași condiție.
OJI 2016, Clasa a VI-a
ID | Utilizator | Problema | Data încărcării | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Cifre10 | 10 Octombrie 2022, 21:07 | Evaluare finalizată | 100 |