Lista de probleme 2

#4082 Pelican

Într-o minunată zi de primăvară, P răţuşte au ieşit la plimbare pe lac. Un pelican milităros, care stătea pe mal, a decis să facă instrucţie cu nevinovatele raţe. Pentru aceasta, a cartografiat imediat lacul şi l-a reprezentat ca o matrice cu N linii (numerotate de la 0 la N-1 de sus în jos) şi N coloane (numerotate de la 0 la N-1 de la stânga la dreapta). Astfel, poziţia oricărei raţe pe lac poate fi identificată prin linia şi coloana pe care se află raţa. Raţele sunt orientate cu faţa spre una dintre direcţiile Nord, Sud, Est, Vest. Scrieţi un program care, cunoscând poziţia iniţială pe lac a celor P raţe şi succesiunea comenzilor pelicanului, determină poziţia finală a fiecărei raţe.

#4083 strips

Ana şi Bogdan au inventat un nou joc, pe care l-au denumit Strips. Este un joc de strategie, dar şi de antrenare a memoriei, deoarece se joacă pe o tablă care nu este vizibilă pentru cei doi jucători în timpul jocului.
Scrieţi un program care citeşte lungimea tablei de joc, numărul de benzi colorate pe care le are fiecare jucător la începutul jocului, lungimea benzilor, precum şi poziţiile specificate de jucători pe parcursul jocului şi rezolvă următoarele două cerinţe:
- determină numărul de puncte de penalizare pentru fiecare dintre cei doi jucători;
- determină pentru fiecare jucător care este lungimea maximă a unei zone de pe tabla de joc colorată în culoarea sa la sfârşitul jocului.

OJI 2022, Clasa a VIII-a