#151
drum
Oraşele Nordemos şi Suderim sunt separate de un munte foarte înalt. Inginerul Negrimon a fost desemnat să construiască un drum prin munte care să unească cele două oraşe. Harta care i s-a pus la dispoziţie descrie muntele ca o matrice cu N
linii şi M
coloane numerotate de la 1
la N
, respectiv de la 1
la M
. Un drum reprezintă o succesiune de elemente din matrice cu proprietatea că oricare două elemente consecutive sunt alăturate, pe linie sau pe coloană. Un drum uneşte oraşul Nordemos (linia 1
) şi oraşul Suderim (linia N
). Valorile din matrice reprezintă densităţile rocilor din munte în acele zone. Pentru fiecare drum posibil se poate calcula valoarea dmax
, egală cu densitatea maximă a rocilor pe care le traversează. Negrimon trebuie să construiască un drum pentru care valoarea dmax
este cea mai mică.
Ajută-l pe Negrimon să afle cea mai mică dintre densităţile dmax
corespunzătoare drumurilor care unesc Nordemos şi Suderim în condiţiile de mai sus.
Urmasii lui Moisil, Iasi, 2013
#152
sir
GM are un şir de N
numere naturale a
1
, a
2
,…, a
N
, cu proprietatea a
i
≤
a
i+1
≤
2*a
i
pentru orice i
, 1 ≤i < N
. El doreşte să scrie în faţa fiecărei valori din şir un semn +
sau -
astfel încât valoarea S
a expresiei obţinute să aibă proprietatea 0 ≤ S ≤
a
1
.
Scrieţi un program care să-l ajute pe GM să determine un mod de a scrie cele N
semne.
Urmasii lui Moisil, Iasi, 2013