Structurile repetitive execută o instrucțiune de mai multe ori. Se mai numesc și bucle sau cicluri.

Structurile repetitive pot fi:

  • cu număr cunoscut de pași (iterații) – se cunoaște de la început de câte ori se va execută instrucțiunea
  • cu număr necunoscut de pași (iterații). Instrucțiunea se execută cât timp o condiție este adevărată. La fiecare pas se va evalua condiția, iar dacă aceasta este adevărată se va executa instrucțiunea.

Structurile repetitive cu număr necunoscut de pași pot fi:

  • cu test inițial: mai întâi se evaluează condiția; dacă este adevărată se execută instrucțiunea și procesul se reia.
  • cu test final: mai întâi se execută instrucțiunea, apoi se evaluează condiția; Dacă este adevărată, procesul se reia.

Instrucțiunea care se execută în mod repetat poartă numele de corp al structurii repetitive, corp al ciclului, corp al buclei și de foarte multe ori este o instrucțiune compusă, care conține alte instrucțiuni.

Înainte de a parcurge materialul, citiți și acest articol.

În C/C++, instrucțiunile repetitive sunt:

  • while – reprezintă o structură repetitivă cu număr necunoscut de pași și test inițial;
  • d0...while – reprezintă o structură repetitivă cu număr necunoscut de pași și test final;
  • for – reprezintă de o structură repetitivă cu număr necunoscut de pași și test inițial; se folosește frecvent când se cunoaște numărul de pași. Putem spune că strucutra rerepetitivă cu număr cunoscut de pași se implementează în C/C++ prin intermediul său!

Există de asemenea două instrucțiuni care controlează execuția structurilor repetitive:

  • break – întrerupe execuția structurii repetitive curente;
  • continue – la întâlnirea ei execuția programului trece la expresiile care controlează structura repetitivă curentă, ignorând instrucțiunile care îi urmează în corpul ciclului.

Citește mai departe