Lista de probleme 1

#3404 castel3

Înspăimântătorii tăi luptători au răpit-o pe Prinţesa Ghiocela şi au închis-o în castelul tău de pe vârful Muntelui Pleşuv. Deoarece eşti un geniu malefic, te-ai hotărât să îi oferi prinţesei iluzia unei şanse de evadare.
Castelul tău are forma unui caroiaj cu M linii şi N coloane. Cele M x N celule ale castelului sunt numerotate de la 1 la M x N în ordinea parcurgerii caroiajului pe linii de sus în jos, iar pe aceeaşi linie în ordinea coloanelor de la stânga la dreapta. În fiecare dintre celulele castelului ai pus câte o cheie, mai precis celula i conţine cheia cu numărul i. Evident, pentru a intra într-o cameră, prinţesa are nevoie de o anume cheie care permite deschiderea acesteia. Mai mult, dintr-o cameră prinţesa se poate deplasa într-un moment numai într-una dintre cele maximum patru camere adiacente pe orizontală şi verticală, doar dacă deţine cheia necesară deschiderii sale. Odată ce a intrat într-o cameră şi a obţinut o cheie, prinţesa o păstrează şi poate să o utilizeze ori de câte ori doreşte. Deşi eşti convins că prinţesa nu va scăpa din castel, eşti curios să afli câte dintre cele M x N camere îi sunt accesibile. Date fiind dimensiunile castelului, camera în care se află iniţial prinţesa şi cheile necesare deschiderii fiecăreia dintre camere, află răspunsul la această întrebare presantă.

ONI 2007, clasa a X-a