Nivelul concursului: Județean
Grupe
#2007
Un copil construiește un triunghi cu numerele naturale nenule astfel:
1
;În figura 1 este ilustrat un astfel de triunghi având 5
linii, conținând numerele naturale de la 1
la 15
.
În acest triunghi copilul începe să construiască drumuri, respectând următoarele reguli:
1
;1
), fie în căsuța situată pe linia următoare în dreapta sa (deplasare codificată cu 2
);De exemplu, drumul ilustrat în figura 2 poate fi descris astfel: 1 2 2 2
.
Scrieţi un program care rezolvă următoarele două cerințe:
1. citește descrierea unui drum și afișează numărul la care se termină drumul;
2. citește un număr natural nenul K, determină un drum care se termină cu numărul K pentru care suma numerelor prin care trece drumul este maximă și afișează această sumă.
OJI 2017, Clasa a V-a
#2102
Paul dorește să învețe cum să programeze un robot. Pentru început s-a gândit să construiască un robot format dintr-un mâner, 10
butoane aranjate circular şi un ecran. Pe butoane sunt scrise, în ordine crescătoare, cifrele de la 0
la 9
, ca în figură.
OJI 2017, Clasa a V-a