Lista de probleme 13

Filtrare

X3

#4759

Se dă un șir de n numere naturale. Definim prietenia dintre două elemente x și y din șir ca fiind x^y, unde ^ este operatorul pe biți xor - sau exclusiv. Se consideră toate perechile de numere din șir, se calculează pentru fiecare prietenia, apoi se determină suma tuturor prieteniilor. Să se determine această sumă totală.

Într-un şir trebuie determinată lungimea maximă a unei secvenţe de numere care în scrierea binară au numai cifra 1.

b2

#2285

Fie un număr natural n, n < 262. Să se afişeze toate numerele naturale mai mici sau egale cu n, cu proprietatea că reprezentarea lor in baza 2 are exact două cifre 1.

Se dau n numere naturale. Doar unul are frecvență impară. Să se identifice acel număr.

Lipsa

#1255

Fiind date n - 1 numere de la 1 la n, să se găseasca numărul lipsă.

Biti

#1435

Zoli a primit de la doamna profesoară un șir cu n elemente, numere naturale. Lui Zoli i se cere să răspundă corect la întrebarea: “Câte numere din șir au în reprezentarea binară doar biți setați – adică au toți biții 1?

tomi

#3694

Tomi este primarul ales în orașul Bittown. În oras sunt N locuitori și fiecare are un gard format din exact 60 de scânduri, fiecare dintre ele fiind vopsită în alb sau negru. Fiecare gard este codificat de Tomi printr-un număr natural a cărui reprezentare binară reproduce configurația gardului, de la stânga spre dreapta, scândurile negre fiind asimilate cu bitul 1 iar cele albe cu bitul 0. Astfel, ca exemplu, gardul care are doar ultimele două scânduri vopsite în negru va fi codificat de Tomi cu numărul 3. Tomi decide să-și construiască un gard care să fie reprezentativ pentru Bittown, adică să respecte toate regulile următoare:
1. Gardul primarului Tomi trebuie să aibă exact 60 de scânduri;
2. Trebuie să existe cel puțin K locuitori în Bittown care constată că pentru toate scândurile negre din gardul propriu, scândurile situate pe aceeași poziție în gardul primarului Tomi sunt vopsite tot în negru;
3. Numărul reprezentând codul gardului primarului Tomi trebuie să fie minim posibil.

Bisectoare C++

#3770

RAU-Gigel are un șir de puncte, nu neapărat distincte, aflate pe prima bisectoare. Punctele sunt caracterizate prin câte două coordonate (abscisă și ordonată), ambele numere întregi. Când le-a copiat pe caiet, din neatenție, RAU-Gigel a amestecat coordonatele celor N puncte și omis ordonata unuia dintre ele. Care este aceasta, puteți să îl ajutați?

Ghicitoare C++

#4143

Fie un număr natural nenul n, cunoscut. RAU-Gigel alege un număr oarecare între 1 și n, fie acesta x. Apoi calculează “suma XORS = 1 ^ 2 ^ ... ^ (x-2) ^ (x-1) ^ (x+1) ^ (x+2) ^ ... ^ n pe care v-o comunică. Puteți să-l ghiciți pe x ? RAU-Gigel nu prea are răbdare, el vrea repede un răspuns de la voi.

Donjon

#4648

Căpcăunul cel rău o ține captivă pe frumoasa prințesă într-un castel izolat, într-un turn înalt. RAU-Gigel prinde de veste și se duce într-un suflet să o salveze. Ajunge în preajma castelului, însă între cărarea pe care se află el și donjonul prințesei este săpat un mare șanț de apărare pe care RAU-Gigel trebuie să îl treacă. Dar personajul nostru principal are o putere magică, el activează unealta „Piatră” care îi oferă accesul la un morman de pietre pe care, folosindu-se de puterea minții, le poate așeza unele peste altele în speranța că va ajunge pe partea cealaltă a șanțului. Fiind foarte obosit după drumul îndelungat și plin de peripeții, RAU-Gigel nu poate activa magia la capacitate maximă. Reușește oare RAU-Gigel să așeze pietrele? Chiar și așa, căpcăunul îi rezervă și alte surprize, pentru care RAU-Gigel are nevoie de ajutorul vostru.

Du-te sus!